تداوم اغتشاشات از سوی برخی افراد در داخل کشور و نیز جریان رسانه‌ای غرب علیه امنیت و اتحاد کشور در روزهای اخیر، پرتاب ماهواره‌بر قائم و نیز قهرمانی‌های ورزشی در رشته‌های فوتسال و کشتی فرنگی که موجب خوشحالی مردم شد، موضوعاتی بود که امروز در توئیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین، مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر وپردیس با بازنشر خبر اعترافات یکی از عاملان جنایت علیه بسیجیان در اغتشاشات اخیر در توئیتر خود اینطور نوشت: «ببینید برای درک اینکه عده‌ای از اهالی کوفه و امثال آن، از ترس رسیدن لشکر شام و عقوبت یزید، برخی با دریافت دینار و درهم، عده‌ای با وعده تصاحب مناصب حکومت آینده! برخی از بغض علی و اولادش و...، با اسب و بی‌اسب، با شمشیر و نیزه و بدون آنها حتی با سنگ، جنایت کربلا را رقم زدند!»

سیدمصطفی میرسلیم، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم در دو توئیت مختلف موضوعات مختلفی را مورد توجه قرار داد. او در نخستین توئیت خود به کارایی دستگاه‌های امنیتی اشاره داشت و نوشت: «دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و قضایی باید کارآیی خود را در اجابت خواسته بر حق مردم انقلابی و نجیب ما، بدون فرصت سوزی، نشان دهند و راه را بر طمع آمریکا و اسراییل و ایادی داخلیشان هرچه زودتر ببندند تا اصلاحات اقتصادی و اداری بیش از این به تأخیر نیفتد.» او در توئیت دیگری نیز به مساله هنجارشکنی اغتشاشگران اشاره داشت و توئیت کرد: «هنجارشکنی، شکوه هیچ ارزش برحقی را نمی‌کاهد اما به شخص هنجارشکن و جامعه خسارت می‌زند.»

بهروز محبّی نجم آبادی، ‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن ‌و ششتمد و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز به مساله پرتاب ماهواربر قائم اشاره داشت و با انتشار هشتگ ایران قوی در توئیتر خود اینطور مرقوم کرد: «آزمایش موفقیت آمیز ماهواره‌بر قائم پس از حماسه آفرینی مردم در یوم‌الله 13 آبان حاوی پیامی مهم بود. پیشرفت در عرصه‌های مختلف با پشتیبانی مردم حاصل می‌شود و حاصل حضور مردم در صحنه، پیشرفت و سربلندی کشور است.»

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم شهرستان فلاورجان در ادوار هشتم، نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز درباره قهرمانی تیم فوتبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران توئیت کرد و نوشت: «پیروزی پرافتخار فوتبالیست‌های ساحلی جمهوری اسلامی ایران درمقابل برزیل و کسب عنوان قهرمانی شایسته توجه ویژه وتقدیر مسئولین است. امیرحسین اکبری جوان ارزنده شهرستان فلاورجان مجددا گل کاشت و بهترین بازیکن جام شد. حل مشکل سربازی این قهرمانان، کمترین هدیه است. قهرمانی مبارک ملت.»

علی بابایی کارنامی، ‏‏نماینده مردم ایران از حوزه ساری و میاندرود در مجلس یازدهم و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی هم با اشاره به قهرمانی تیم کشتی فرنگی ایران در توئیتر خود نوشت: «قهرمانی کشتی فرنگی با یک تیم جوان، یک مربی جوان و یک مدیر جوان مبارک همه مردم ایران. این میان از اقدام شایسته دکتر دبیر و اختصاص تمام جایزه مسابقات به تیم قهرمان نیز نباید گذشت. یک ترکیب جوان و کارآمد»

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس هم در توئیتر خود به جلسات علنی مجلس و مصوبات جدید اشاره داشت و گفت: «در نشست علنی مجلس و در جریان بررسی دو فوریت طرح الزام دولت به طراحی و اجرای دیپلماسی اقتصادی، به دلیل بیان حرف‌های کلی غیر الزام‌آور در متن طرح که قابلیت اجرایی ندارد و لازم است در زمان مناسب بر روی آن کار کارشناسی صورت پذیرد، با دو فوریت آن مخالفت صورت گرفت.» این نماینده مجلس در توئیت دیگری نیز به گفت و گوی خود با خبرگزاری صدا و سیما اشاره کرد و در توئیتر خود نوشت: «در گفت و گوی با خبرگزاری صدا و سیما پیرامون جلسه اعضای کمیسیون اصل نود مجلس با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره مسائل مالیاتی و سامانه‌های مالیاتی، ضمن اعلام خبر اصلاح سامانه گزارش‌های مردمی جهت نظارت اجتماعی به پیشنهاد کمیسیون جهت شراکت مردم به عنوان پلیس مالیاتی اشاره شد.»

کد خبر 718363

پر بیننده‌ترین اخبار مجلس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha